Medlemsvilkår

1. Generelt 

Abonnementsvilkårene er gældende for dig som abonnerende kunde (også omtalt som ”du” eller ”dig”) ved RYTR (også omtalt som ”firmaet” eller ”virksomheden”) i dokumentet. Abonnementsvilkårene imellem virksomheden og dig som kunde beskrives i dette dokument. Er der spørgsmål til abonnementsvilkårene er du velkommen til at kontakte virksomheden på telefon +45 93 94 67 15 eller på mail kontakt@rytr.dk 
Der er mulighed for at opnå rabat ved betaling og binding af en længere periode. Her henvises der til priserne på hjemmesiden.

2. Rettigheder 

Ingen af dine rettigheder som abonnement må overgives til tredje part, uden skriftligt samtykke fra virksomheden. 
På intet tidspunkt må virksomhedens ydelser distribueres eller videresælges til tredje part.  
 
Virksomheden forbeholder sig den fulde ret til at afslutte aftalen ved mislighold af de nævnte vilkår, det indebærer bl.a. nedenstående men ikke kun begrænset til de nævnte emner:  
 
• Betaling af første rate ikke finder sted eller ikke betales rettidig og betalinger generelt, trods påmindelser. 
• At dine oplyste informationer ikke er korrekte eller stemmer overens. 
• Hvis virksomheden har tvivl om din evne eller vilje til at betale udestående. 
• At du ikke oplyser ændringer til aftalen, f.eks. e-mail adresse. 
• Hvis der ydes chikane imod virksomheden eller virksomhedens ansatte 
• Hvis virksomhedens ydelser og assistance videresælges eller videregives til tredje part uden at det er aftalt.

3. Gyldighed 

Aftalen (abonnementet) er bindende for dig fra det tidspunkt du modtager en faktura. Aftalen er først bindende for virksomheden når medlemskabet er betalt. 
Virksomheden har ret til at opkræve et gebyr. Prisen på gebyrer fremgår på prislisten. Kan være undtaget i perioder med tilbud eller kampagner. Der er ikke noget oprettelsesgebyr. 

4. Abonnement 

Når du vælger et abonnement hos virksomheden er det, det gældende for den betalte periode (eksisterende abonnement løber perioden ud). Dette kan efterfølgende ændres til et andet abonnement, som træder i kraft efter periodens ophør. Ved månedsbetaling kan der skiftes abonnement én gang i måneden. Ved f.eks. 1 års binding, vil ændringen først træde i kraft efter perioden på de 12 måneder, da der her kan være opnået rabatter.   
Virksomheden har ret til at taget et gebyr ved ændringer i abonnementer. Der henvises til punkt 7.0  

4.1 Opsigelse 

Virksomheden kan til enhver tid opsige dit abonnement uden varsel. Ved opsigelse af abonnement (fra virksomhedens side) vil der blive tilbagebetalt beløbet du har til gode. I det tilfælde vil det betalte beløb blive beregnet ud på dagspris. 
Du kan til enhver tid opsige dit abonnement til udgangen af den kommende periode.  
Opsigelsesperioden er altid for et månedligt abonnement: løbende måned + en måned. 
Hvis der er aftalt en bindingsperiode, er aftalen dog uopsigelig i denne periode (eksempelvis ved binding i længere periode for at opnå rabatter) hvis aftalen opsiges i en bindingsperiode vil det træde i kraft ved bindingsperiodens ophør. 
Opsigelse skal ske skriftligt (mail) eller telefonisk, det skal dog verificeres at opsigelsen er oprigtig og vedrører dit abonnement. Der henvises til kontaktoplysningerne på hjemmesiden. 

5. Betaling 

Betaling af virksomhedens abonnementer er bindende, ved opsigelse fra din side vil abonnementsperioden fortsætte til dens udløb. Kun hvis virksomheden opsiger dit abonnement vil restbeløbet returneres til dig. Her henvises til punkt 4.1  

6. Persondata 

Det er din pligt som kunde at oplyse virksomheden om ændringer af dine personlige oplysninger i forbindelse med dit samarbejde med virksomheden kan udføres optimalt. Ved manglende oplysning vil virksomheden kunne opsige, begrænse eller suspendere tjenesterne du abonnere på og opkræve eventuel manglende betaling for den bundne periode. Ved eventuelle gebyrer i forbindelse med opsigelse, begrænsning, suspendering eller overførsel til inkasso af dit abonnement grundet manglende oplysninger i forbindelse med kontakt-oplysninger, e-mail til fakturering eller lign. som ikke er blevet oplyst virksomheden påhviler dig som kunde. Det er dit ansvar som kunde at få bekræftelse på at virksomheden har modtaget og registreret eventuelle ændringer som skulle være til hænde for rettidig betaling, opsigelse af abonnement eller lign. 
Dine personlige oplysninger og data som kunde ved virksomheden, bliver opbevaret sikkert og i en begrænset tidsperiode med mindre det har et formål eller andet er skriftligt aftalt imellem parterne. Der ydes fuld fortrolighed for alt i samarbejde med virksomheden. Hvis der fremsendes personlige data til firmaet uden der er givet samtykke vil det blive slettet uden varsel, derefter må du gensende eventuelle data som skal behandles.  
Ved nogle ydelser f.eks. abonnering, skal du give samtykke inden tilmelding er aktiv (accept af vilkår, gøres på hjemmesiden ved tilmelding). 
For yderligere information henvises der til virksomhedens persondatapolitik som kan findes på hjemmesiden. Yderligere spørgsmål til opbevaring og behandling af persondata henvises til virksomheden, kontakt oplysningerne findes på hjemmesiden www.rytr.dk.

Hvis der ved tilmelding vælges at du også er interesseret i at høre fra Rideklubben RYTR, vil dine kontaktoplysninger videregives til Rideklubben RYTR.
Dette accepteres ved accept at abonnements vilkårerne under tilmelding.
Du kan til enhver tid bede Rideklubben RYTR om at slette dine oplysninger, såfremt du ikke ønsker klubben tager kontakt til dig.

Rideklubben RYTR er en selvstændig forening registreret under CVR nr.: 44504103
og er ikke en del af fordelsuniverset der drives af selskabet RYTR ApS CVR.: 42566756

7. Gebyrer & priser

Priser udover de oplyste nedenfor skal findes på hjemmesidens prisliste. 

8. Kommunikation 

Meddelelser vedr. abonnementsaftaler fremsendes til din oplyste e-mail. Dette kan være bl.a. ordrebekræftelser, betalingspåmindelser, rykker, inkassovarsel, ændringer til abonnementsvilkår og priser. Du er som kunde ansvarlig overfor at dine oplysninger er opdateret, du er derfor som kunde forpligtet til at oplyse virksomheden hvis du har ændringer i e-mail eller telefonnummer, hvis det ikke oplyses anses det som misligholdelse af aftalen fra kundes side af aftalen. Der henvises også til punkt 6.0. 
Virksomheden er berettiget til at opkræve et gebyr, hvis firmaet er nødsaget at fremsende meddelelser pr. fysisk post. Der henvises også til punkt 7.0. 

9.0 Service 

Virksomheden tilbyder en række serviceydelser i abonnementsform 
Abonnementet, også kaldet ”medlemskabet” & “RYTR” & ”rytr.dk” giver en række fordele og rabatter for dig som abonnerende kunde herunder bl.a.:

10. Betalingsvilkår 

Det er en forudsætning for indgåelse af aftalen og for at have et abonnement hos virksomheden, at betalingen for abonnementet er foretaget og modtaget, før at virksomheden er forpligtet til at tilbyde ydelserne beskrevet i abonnementerne. Abonnementet er aktivt fra betalingsdagen og er gældende indtil dette opsiges eller udløber. 

10.1 Valuta  

Alt betaling til virksomheden skal betales i DKK med mindre andet er aftalt. 

10.2 Moms 
Alle priser oplyst på hjemmesiden er inklusiv moms.

10.3 Fejl 

Virksomheden har ret til at opkræve betaling for ydelser, eller gebyrer, hvis der f.eks. ved en fejl ikke er blevet opkrævet betaling rettidigt. 

10.4 Faste betalinger 

Abonnementsprisen og eventuel anden betaling betales månedsvist forud hver den 1. i måneden.  
Første opkrævning for abonnementet forfalder d. 1 i måneden efter aktivering af dit abonnement. 
Her opkræves måneden hvor abonnementet blev aktiveret, samtidig med den kommende måned. 

10.5 Automatisk betaling 

Hvis du tilmelder automatisk betaling, opkræves der ingen månedlige opkrævningsgebyrer i forbindelse med betalingen af dit abonnement.

10.6 Betalingsbetingelser 

Alt fakturering fra virksomheden for abonnementsservice forfalder til betaling med det samme. Hvis ikke beløbet indbetales rettidigt fremsendes der en påmindelse, hvis fortsat 10 dage efter første rykker der fortsat ikke er betalt, vil der fremsendes endnu en rykker med et rykkergebyr jf. priser angivet i punkt 7.0. 

10.7 Manglende betaling 

Det anses som misligholdelse af aftalen hvis det skyldige beløb til virksomheden fortsat ikke er betalt 10 dag efter forfald. I det tilfælde er virksomheden berettiget til at opsige aftalen uden varsel, samt opkræve et lukkegebyr jf. pkt. 7.0 
Mangelfuld betaling anses ikke som opsigelse af dit abonnement. Det er din pligt at kontakte virksomheden og opsige abonnementet rettidigt.
Det henvises til punkt 4.1.

10.8 Renter 

Der henvises til rentelovens bestemmelser og at virksomheden er berettiget til at opkræve gebyrer ved fremsendelse af rykkere og overgivelse til inkasso. Der henvises til punkt 7.0. 
Virksomheden er berettiget til at opkræve renter fra betalingsfristens udløb og indtil betalingen er modtaget.

11.0 Afslag 

Virksomheden har til enhver tid ret til at afvise en anmodning om et abonnement eller opkræve sikkerhed for betaling i form af en forudbetaling eller lign. 

12. Overdragelse

Virksomheden har til enhver tid ret til at overdrage firmaets rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen til en anden virksomhed, uden at skulle have tilladelse af kunderne. I tilfælde heraf vil alle aktive kunder dog blive informeret om overdragelsen. 

13. Justering af aftale 

Hvis der foretages ændringer til aftalen vil ændringerne blive varslet mindst én måned før de træder i kraft. I varslingsperioden har du ret til at opsige aftalen med 7 dages varsel til den nye aftale træder i kraft uden beregning. Hvis du ikke opsiger aftalen i den nævnte periode anses det som accept for ændringerne af aftalen.  
 
Ændringer der er til fordel for kunden gennemføres uden varsel og giver ikke ret til opsigelse af abonnementet. 
 
Ændring til oprettelsesgebyr kan foretages uden varsel, dette opdateres på prislisten. Det understreges desuden at der kan være rabat på oprettelsesgebyret i perioder, dette skal heller ikke varsles. 

14.0 Forgæves kørsel 

Hvis der er aftalt et mødested og mødetidspunkt er det med forudsætning at du som kunde dukker op til aftalt sted og tid. Virksomheden er ikke forpligtet til at vente på at du dukker op til mødet. Der vil blive faktureret til den oplyste kilometer sats for hele køreturens strækning, samt et gebyr for udeblivelse. Der henvises til punkt 7.0. 

14.1 Afbud 

Du er som kunde selv ansvarlig for at melde et eventuelt afbud til virksomheden efter der bekræftet en aftalt mødetid. Så snart aftalen er bekræftet er den gældende medmindre andet oplyses fra begge parter.  
Afbud til et ellers aftalt møde skal fremsendes enten skriftlig eller telefonisk til virksomheden senest 24 timer inden ellers aftalt tid. Ved afbud senere end dette vil virksomheden have rettighed til at opkræve et gebyr.  
Der henvises her til punkt 7.0. 

15.0 Sikkerhed 

Hjemmesiden www.rytr.dk er SSL certificeret (Secure Sockets Layer) hvilket vil sige der er en sikker forbindelse når du bruger hjemmesiden. Certifikatet beskytter dine informationer som kunde og besøgende, f.eks. din e-mail, kreditkortoplysninger, adresse eller lignende. Data imellem hjemmesidens server og browseren er dermed krypteret, som sikrer dine informationer fra kriminelle. 
 
Du kan identificere et SSL-certifikat på en hjemmeside ved at se låsen i din browsers søgefelt.

16.0 Stripe 

Ved tegning af et abonnement og tilmelding via hjemmesiden er Stripe dataansvarlig for dine personlige oplysninger, der henvises til deres persondatapolitik. Bemærk at Stripe har underleverandører til at drive deres IT-systemer og gennemfører betalinger.

17.0 Opdatering af betingelser og vilkår 

Virksomheden kan til enhver tid tilpasse eller rette betingelser og vilkår nævnt i dokumentet her. Du er selv ansvarlig for at følge op på eventuelle ændringer. Version vil blive opdateret hver gang der sker ændringer, indikation i toppen af dokumentet. (Eksempelvis V1.0 – ”Version 1.0”) 

18.0 Fortrydelsesret

Du har ret til, uden begrundelse at fortryde dit køb indenfor 14 dage. 
De 14 dage er gældende fra den dag hvor du har foretaget bestilling af et abonnement og indgået en aftale med virksomheden. 

Ved fortrudt køb af abonnement inden for 14 dage skal du ringe eller sende en mail til kontakt@rytr.dk hurtigst muligt hvor i du gør opmærksom på at du har fortrudt købet.

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret får du refunderet din betaling. Du bliver ikke pålagt et gebyr i forbindelse med tilbagebetaling.
Hvis du gør brug af din fortrydelsesret i forbindelse med en kampagne, udlevering af gave eller lign. i forbindelse med din tilmelding skal dette leveres tilbage til virksomheden i original emballage. Hvis ikke dette opfyldes fraskriver du dig din fortrydelsesret.

19.0 Accept af abonnementsvilkår 

Du er som kunde indforstået med nævnte abonnementsvilkår og betingelser i dette dokument og acceptere ved tilmelding ovenstående vilkår som er beskrevet i dokumentet.  
Det er også en forudsætning at du er gjort bekendt med, har læst og acceptere firmaets persondatapolitik som der henvises til i dokumentet og acceptere behandlingen af dine personlige data i forbindelse med køb hos virksomheden.